Тема. Р. Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя.
5 клас
Урок №58. Дата
______________
Тема. Р. Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя
Мета:
навчальна: вчити учнів бачити багатство
внутрішнього світу героя повісті Чарлі Бакета;
розвивальна: розвивати вміння учнів
характеризувати персонажів з використанням цитатного матеріалу; розвивати
вміння та навички порівняння образів твору;
виховна: сприяти вихованню доброти, щирості засобами художньої
літератури; виховувати гарний смак.
Обладнання: текст повісті, роздатковий матеріал (анкета
головного героя).
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань).
План
І. Організаційний момент.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це
зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити…
Любов Забашта
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення
теми і мети уроку
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
1.
Повідомлення
про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика»
Робота
над книгою велася в1961-1962 рр.. Дал став придумувати казки
для своїх дітей( їх було5) . «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора
згадує письменник.
- Деякі з них булижахливі. Але раз чи два діти
говорили: «А можна дізнатися продовження історії,
яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати
«Джеймса». Це так сподобалосямені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до
«Чарлі».
За
словами автора, основою казки послужили його особисті дитячі враження.
Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки.
«Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну
коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». – Хочете вірте,
хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної
фабрики «Кедбері». «…Коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги
для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та
шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу підназвою «Чарлі і
шоколадна фабрика».
В
1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером
Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці,
хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в
2005 році режиссером Тімом Бертоном, з Джонні Деппом у ролі Вонки.
Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та
аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
Слово вчителя
− Друзі, сьогодні ми з вами поговоримо про головного
героя повісті – Чарлі Бакета, про
його чесноти, та спробуємо прослідкувати
на прикладі нашого героя, як вчинки
людей впливають на їх життя.
2. Бесіда з учнями
- Чи замислювалися ви над тим, чому щастя часто асоціюють з
шоколадом?
- Як ви думаєте, для дорослих солодощі теж є щасливими
моментами життя?
- Чи всі наші дії можна назвати моральними вчинками?
Чому?
- А яким власним вчинком ви пишаєтесь?
З.Перевірка
домашнього завдання
( здійснюється в ході уроку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Осмислення
літературних термінів
- Дайте визначення поняття «головний герой».
Головний герой – особа, яка
перебуває в центрі уваги письменника, навколо нього розгортається сюжет, він
найбільше охарактеризований. (визначення учні записують до робочого зошита)
А кого ж ми називаємо другорядними героями?
Другорядні герої – діють поряд з
головним, доповнюють своїми вчинками розвиток сюжету, відіграють важливу роль у
глибшому розкритті характеру головного героя.
2. Літературна гра «Упізнай
героя»
( Вчитель зачитує уривок із повісті, діти повинні
вказати,про кого йдеться)
1. «Хатинка аж ніяк не була розрахована на
стількох людей і жилося їм там страшенно незручно. Мала вона всього дві
кімнатки. Узимку по підлозі цілісіньку ніч віяли крижані протяги» (будинок де
живе Чарлі)
2.
« «Річкові береги поросли мальовничими деревами й кущами – плакучими вербами,
вільхами та високими купами рододендронів з рожевими, червоними й бузковими
квітами» (шоколадний цех)
3. «Усі старенькі мали за дев’яносто років. Були вони зморщені, мов сухі сливи, й худі, мов кістяки» (мова йде про дідусів та бабусь Чарлі)
4. «Але він виробляє не тільки шоколадні цукерки. Де там!
Він має про запас деякі просто фантастичні винаходи…» (Віллі Вонка)
5. «Він міг відчути запах шоколаду єдиний раз на рік, на
свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші, і коли наставав
знаменний день, ( йому) з самісінького ранку дарували невеличку шоколадну
плиточку» (Чарлі Бакет)
6. «На знімку був дев’ятирічний хлопець, такий тілистий,
ніби його надули велетенською помпою. З усього його тіла випиналися здоровенні
обвислі складки жиру, а лице нагадувало потворну грудку тіста з маленькими
смородинками очей, що зажерливо поглядали на світ» (Августус Глуп)
7. « А знаменитість стояла у кріслі у вітальні, шалено
махаючи рукою з Золотим квитком, наче зупиняла таксі. Щось усім говорила дуже
швидко і дуже голосно, та нелегко було зрозуміти її слова, бо водночас вона так
само шалено жувала жуйку» (Віолета
Борегард)
8. «Дев’ятирічний хлопець сидів перед величезним
телевізором, не зводячи очей з екрана, й дивився фільм, у якому одна зграя
бандитів розстрілювала з автоматів іншу» (Майк
Тіві)
9. «Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й
страшенно лементувала.» (Верука )
3.Бесіда.
- Хто із згаданих
нами персонажів є головним, а хто – другорядними? Доведіть свою думку.
- Як другорядні
персонажі повісті пов’язані з головним?
Що їх поєднує?
-
Коли ми знайомимося з Чарлі?
- В
якій родині живе хлопчик?
-
Яким було життя Чарлі в сімї?
-
Чи була у серці маленького хлопчика поселилася заздрість до інших дітей, яким
жилося краще ніж йому. Як ви думаєте чому? Свою відповідь вмотивуйте
-
Понад усе на світі Чарлі любив шоколад. В яких саме випадках ми це бачимо?
-
Чи нарікав хлопчик на те, що після звільнення батька з роботи він голодував?
Про які риси характеру це говорить?
4.Стратегія «Займи позицію» (так чи ні)
Чарлі знаходить банкноту і купляє собі
шоколад за 10 центів. Як ви вважаєте чи мав він моральне право в той час коли
родина голодувала, купити шоколадку? Відповідь аргументуйте
5. Робота з текстом твору
-
Як сприйняла родина звістку про Золотий квиток?
-
З ким іде хлопчик на фабрику? Чому саме з дідусем Джо?
-
Яке враження справив на Чарлі містер віллі Вонка?
-
Як поводився хлопчик на фабриці?
- Чарлі
Бакет стає спадкоємцем Вонка, що таке побачив шоколадник в цій дитині, що
вирішив йому довірити свою справу?
- Що спільного між
Чарлі та містером Віллі Вонка?
6. Літературний асоціативний диктант
Запишіть
у схему лише ті слова, які характеризують Чарлі Бакета
Шоколад Чарлі
|
Під
час перевірки завдання схему дублюємо на дошці, все що не написано в зошиті
можна дописати.
Добрий, фіолетовий як чорниця, щирий, любить рідних,
терплячий, мрійливий, неввічливий, нечема, співчутливий, справедливий,
допитливий
8. Самостійна
робота. Учні заповнюють карточки «Анкета героя». Бажаючі
зачитують свої відповіді.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
6. Характеристика
головного героя за (використовуючи прийом «ланцюжок»)
Чарлі Бакет —бідний
хлопчик, якому раз на рік — на його день народження —
дарувалиєдинийдарунок — маленький шоколадний батончик
7. Робота над
усвідомленням характеристики Чарлі Бакета.
Рольова гра
«Інтерв’ю з Чарлі». Один із учнів в ролі Чарлі відповідає на
запитання, які йому ставлять учні- журналісти. ( Група учнів – дослідників
запитання готували заздалегідь)
ІV. Підсумок уроку
1.
Продовж речення:
1) - Мрія дає людині можливість…
2) Хто з героїв твору вас зацікавив…
3) Чому твір називається Чарлі і шоколадна фабрика.
Запропонуйте свій варіант назви
2.
Заключне слово вчителя.
- Підходить до
завершення наша подорож по сторінках чудової повісті «Чарлі і шоколадна
фабрика» Я переконана, що ви зрозуміли,
як важливо бути ввічливими, нести усім любов та доброту, піклуватися про
стареньких, шанувати батьків. І нехай цей твір стане вам у пригоді, коли
ви будете робити вибір у житті.
V. Домашнє завдання
Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика, дати
відповідь на запитання «Чим відрізняється фільм від казки Р. Дала
Підготуватися
до переказу казки від імені одного із персонажів.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
5 клас
Урок №58. Дата
______________
Тема. Р. Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя
Мета:
навчальна: вчити учнів бачити багатство
внутрішнього світу героя повісті Чарлі Бакета;
розвивальна: розвивати вміння учнів
характеризувати персонажів з використанням цитатного матеріалу; розвивати
вміння та навички порівняння образів твору;
виховна: сприяти вихованню доброти, щирості засобами художньої
літератури; виховувати гарний смак.
Обладнання: текст повісті, роздатковий матеріал (анкета
головного героя).
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань).
План
І. Організаційний момент.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це
зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити…
Любов Забашта
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення
теми і мети уроку
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
1.
Повідомлення
про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика»
Робота
над книгою велася в1961-1962 рр.. Дал став придумувати казки
для своїх дітей( їх було5) . «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора
згадує письменник.
- Деякі з них булижахливі. Але раз чи два діти
говорили: «А можна дізнатися продовження історії,
яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати
«Джеймса». Це так сподобалосямені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до
«Чарлі».
За
словами автора, основою казки послужили його особисті дитячі враження.
Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки.
«Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну
коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». – Хочете вірте,
хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної
фабрики «Кедбері». «…Коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги
для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та
шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу підназвою «Чарлі і
шоколадна фабрика».
В
1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером
Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці,
хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в
2005 році режиссером Тімом Бертоном, з Джонні Деппом у ролі Вонки.
Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та
аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
Слово вчителя
− Друзі, сьогодні ми з вами поговоримо про головного
героя повісті – Чарлі Бакета, про
його чесноти, та спробуємо прослідкувати
на прикладі нашого героя, як вчинки
людей впливають на їх життя.
2. Бесіда з учнями
- Чи замислювалися ви над тим, чому щастя часто асоціюють з
шоколадом?
- Як ви думаєте, для дорослих солодощі теж є щасливими
моментами життя?
- Чи всі наші дії можна назвати моральними вчинками?
Чому?
- А яким власним вчинком ви пишаєтесь?
З.Перевірка
домашнього завдання
( здійснюється в ході уроку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Осмислення
літературних термінів
- Дайте визначення поняття «головний герой».
Головний герой – особа, яка
перебуває в центрі уваги письменника, навколо нього розгортається сюжет, він
найбільше охарактеризований. (визначення учні записують до робочого зошита)
А кого ж ми називаємо другорядними героями?
Другорядні герої – діють поряд з
головним, доповнюють своїми вчинками розвиток сюжету, відіграють важливу роль у
глибшому розкритті характеру головного героя.
2. Літературна гра «Упізнай
героя»
( Вчитель зачитує уривок із повісті, діти повинні
вказати,про кого йдеться)
1. «Хатинка аж ніяк не була розрахована на
стількох людей і жилося їм там страшенно незручно. Мала вона всього дві
кімнатки. Узимку по підлозі цілісіньку ніч віяли крижані протяги» (будинок де
живе Чарлі)
2.
« «Річкові береги поросли мальовничими деревами й кущами – плакучими вербами,
вільхами та високими купами рододендронів з рожевими, червоними й бузковими
квітами» (шоколадний цех)
3. «Усі старенькі мали за дев’яносто років. Були вони зморщені, мов сухі сливи, й худі, мов кістяки» (мова йде про дідусів та бабусь Чарлі)
4. «Але він виробляє не тільки шоколадні цукерки. Де там!
Він має про запас деякі просто фантастичні винаходи…» (Віллі Вонка)
5. «Він міг відчути запах шоколаду єдиний раз на рік, на
свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші, і коли наставав
знаменний день, ( йому) з самісінького ранку дарували невеличку шоколадну
плиточку» (Чарлі Бакет)
6. «На знімку був дев’ятирічний хлопець, такий тілистий,
ніби його надули велетенською помпою. З усього його тіла випиналися здоровенні
обвислі складки жиру, а лице нагадувало потворну грудку тіста з маленькими
смородинками очей, що зажерливо поглядали на світ» (Августус Глуп)
7. « А знаменитість стояла у кріслі у вітальні, шалено
махаючи рукою з Золотим квитком, наче зупиняла таксі. Щось усім говорила дуже
швидко і дуже голосно, та нелегко було зрозуміти її слова, бо водночас вона так
само шалено жувала жуйку» (Віолета
Борегард)
8. «Дев’ятирічний хлопець сидів перед величезним
телевізором, не зводячи очей з екрана, й дивився фільм, у якому одна зграя
бандитів розстрілювала з автоматів іншу» (Майк
Тіві)
9. «Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й
страшенно лементувала.» (Верука )
3.Бесіда.
- Хто із згаданих
нами персонажів є головним, а хто – другорядними? Доведіть свою думку.
- Як другорядні
персонажі повісті пов’язані з головним?
Що їх поєднує?
-
Коли ми знайомимося з Чарлі?
- В
якій родині живе хлопчик?
-
Яким було життя Чарлі в сімї?
-
Чи була у серці маленького хлопчика поселилася заздрість до інших дітей, яким
жилося краще ніж йому. Як ви думаєте чому? Свою відповідь вмотивуйте
-
Понад усе на світі Чарлі любив шоколад. В яких саме випадках ми це бачимо?
-
Чи нарікав хлопчик на те, що після звільнення батька з роботи він голодував?
Про які риси характеру це говорить?
4.Стратегія «Займи позицію» (так чи ні)
Чарлі знаходить банкноту і купляє собі
шоколад за 10 центів. Як ви вважаєте чи мав він моральне право в той час коли
родина голодувала, купити шоколадку? Відповідь аргументуйте
5. Робота з текстом твору
-
Як сприйняла родина звістку про Золотий квиток?
-
З ким іде хлопчик на фабрику? Чому саме з дідусем Джо?
-
Яке враження справив на Чарлі містер віллі Вонка?
-
Як поводився хлопчик на фабриці?
- Чарлі
Бакет стає спадкоємцем Вонка, що таке побачив шоколадник в цій дитині, що
вирішив йому довірити свою справу?
- Що спільного між
Чарлі та містером Віллі Вонка?
6. Літературний асоціативний диктант
Запишіть
у схему лише ті слова, які характеризують Чарлі Бакета
Шоколад Чарлі
|
Під
час перевірки завдання схему дублюємо на дошці, все що не написано в зошиті
можна дописати.
Добрий, фіолетовий як чорниця, щирий, любить рідних,
терплячий, мрійливий, неввічливий, нечема, співчутливий, справедливий,
допитливий
8. Самостійна
робота. Учні заповнюють карточки «Анкета героя». Бажаючі
зачитують свої відповіді.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
6. Характеристика
головного героя за (використовуючи прийом «ланцюжок»)
Чарлі Бакет —бідний
хлопчик, якому раз на рік — на його день народження —
дарувалиєдинийдарунок — маленький шоколадний батончик
7. Робота над
усвідомленням характеристики Чарлі Бакета.
Рольова гра
«Інтерв’ю з Чарлі». Один із учнів в ролі Чарлі відповідає на
запитання, які йому ставлять учні- журналісти. ( Група учнів – дослідників
запитання готували заздалегідь)
ІV. Підсумок уроку
1.
Продовж речення:
1) - Мрія дає людині можливість…
2) Хто з героїв твору вас зацікавив…
3) Чому твір називається Чарлі і шоколадна фабрика.
Запропонуйте свій варіант назви
2.
Заключне слово вчителя.
- Підходить до
завершення наша подорож по сторінках чудової повісті «Чарлі і шоколадна
фабрика» Я переконана, що ви зрозуміли,
як важливо бути ввічливими, нести усім любов та доброту, піклуватися про
стареньких, шанувати батьків. І нехай цей твір стане вам у пригоді, коли
ви будете робити вибір у житті.
V. Домашнє завдання
Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика, дати
відповідь на запитання «Чим відрізняється фільм від казки Р. Дала
Підготуватися
до переказу казки від імені одного із персонажів.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Тема. Р. Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя
Мета:
навчальна: вчити учнів бачити багатство
внутрішнього світу героя повісті Чарлі Бакета;
розвивальна: розвивати вміння учнів
характеризувати персонажів з використанням цитатного матеріалу; розвивати
вміння та навички порівняння образів твору;
виховна: сприяти вихованню доброти, щирості засобами художньої
літератури; виховувати гарний смак.
Обладнання: текст повісті, роздатковий матеріал (анкета
головного героя).
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань).
План
І. Організаційний момент.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це
зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити…
Любов Забашта
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення
теми і мети уроку
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
1.
Повідомлення
про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика»
Робота
над книгою велася в1961-1962 рр.. Дал став придумувати казки
для своїх дітей( їх було5) . «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора
згадує письменник.
- Деякі з них булижахливі. Але раз чи два діти
говорили: «А можна дізнатися продовження історії,
яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати
«Джеймса». Це так сподобалосямені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до
«Чарлі».
За
словами автора, основою казки послужили його особисті дитячі враження.
Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки.
«Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну
коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». – Хочете вірте,
хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної
фабрики «Кедбері». «…Коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги
для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та
шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу підназвою «Чарлі і
шоколадна фабрика».
В
1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером
Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці,
хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в
2005 році режиссером Тімом Бертоном, з Джонні Деппом у ролі Вонки.
Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та
аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
Слово вчителя
− Друзі, сьогодні ми з вами поговоримо про головного
героя повісті – Чарлі Бакета, про
його чесноти, та спробуємо прослідкувати
на прикладі нашого героя, як вчинки
людей впливають на їх життя.
2. Бесіда з учнями
- Чи замислювалися ви над тим, чому щастя часто асоціюють з
шоколадом?
- Як ви думаєте, для дорослих солодощі теж є щасливими
моментами життя?
- Чи всі наші дії можна назвати моральними вчинками?
Чому?
- А яким власним вчинком ви пишаєтесь?
З.Перевірка
домашнього завдання
( здійснюється в ході уроку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Осмислення
літературних термінів
- Дайте визначення поняття «головний герой».
Головний герой – особа, яка
перебуває в центрі уваги письменника, навколо нього розгортається сюжет, він
найбільше охарактеризований. (визначення учні записують до робочого зошита)
А кого ж ми називаємо другорядними героями?
Другорядні герої – діють поряд з
головним, доповнюють своїми вчинками розвиток сюжету, відіграють важливу роль у
глибшому розкритті характеру головного героя.
2. Літературна гра «Упізнай
героя»
( Вчитель зачитує уривок із повісті, діти повинні
вказати,про кого йдеться)
1. «Хатинка аж ніяк не була розрахована на
стількох людей і жилося їм там страшенно незручно. Мала вона всього дві
кімнатки. Узимку по підлозі цілісіньку ніч віяли крижані протяги» (будинок де
живе Чарлі)
2.
« «Річкові береги поросли мальовничими деревами й кущами – плакучими вербами,
вільхами та високими купами рододендронів з рожевими, червоними й бузковими
квітами» (шоколадний цех)
3. «Усі старенькі мали за дев’яносто років. Були вони зморщені, мов сухі сливи, й худі, мов кістяки» (мова йде про дідусів та бабусь Чарлі)
4. «Але він виробляє не тільки шоколадні цукерки. Де там!
Він має про запас деякі просто фантастичні винаходи…» (Віллі Вонка)
5. «Він міг відчути запах шоколаду єдиний раз на рік, на
свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші, і коли наставав
знаменний день, ( йому) з самісінького ранку дарували невеличку шоколадну
плиточку» (Чарлі Бакет)
6. «На знімку був дев’ятирічний хлопець, такий тілистий,
ніби його надули велетенською помпою. З усього його тіла випиналися здоровенні
обвислі складки жиру, а лице нагадувало потворну грудку тіста з маленькими
смородинками очей, що зажерливо поглядали на світ» (Августус Глуп)
7. « А знаменитість стояла у кріслі у вітальні, шалено
махаючи рукою з Золотим квитком, наче зупиняла таксі. Щось усім говорила дуже
швидко і дуже голосно, та нелегко було зрозуміти її слова, бо водночас вона так
само шалено жувала жуйку» (Віолета
Борегард)
8. «Дев’ятирічний хлопець сидів перед величезним
телевізором, не зводячи очей з екрана, й дивився фільм, у якому одна зграя
бандитів розстрілювала з автоматів іншу» (Майк
Тіві)
9. «Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й
страшенно лементувала.» (Верука )
3.Бесіда.
- Хто із згаданих
нами персонажів є головним, а хто – другорядними? Доведіть свою думку.
- Як другорядні
персонажі повісті пов’язані з головним?
Що їх поєднує?
-
Коли ми знайомимося з Чарлі?
- В
якій родині живе хлопчик?
-
Яким було життя Чарлі в сімї?
-
Чи була у серці маленького хлопчика поселилася заздрість до інших дітей, яким
жилося краще ніж йому. Як ви думаєте чому? Свою відповідь вмотивуйте
-
Понад усе на світі Чарлі любив шоколад. В яких саме випадках ми це бачимо?
-
Чи нарікав хлопчик на те, що після звільнення батька з роботи він голодував?
Про які риси характеру це говорить?
4.Стратегія «Займи позицію» (так чи ні)
Чарлі знаходить банкноту і купляє собі
шоколад за 10 центів. Як ви вважаєте чи мав він моральне право в той час коли
родина голодувала, купити шоколадку? Відповідь аргументуйте
5. Робота з текстом твору
-
Як сприйняла родина звістку про Золотий квиток?
-
З ким іде хлопчик на фабрику? Чому саме з дідусем Джо?
-
Яке враження справив на Чарлі містер віллі Вонка?
-
Як поводився хлопчик на фабриці?
- Чарлі
Бакет стає спадкоємцем Вонка, що таке побачив шоколадник в цій дитині, що
вирішив йому довірити свою справу?
- Що спільного між
Чарлі та містером Віллі Вонка?
6. Літературний асоціативний диктант
Запишіть
у схему лише ті слова, які характеризують Чарлі Бакета
Шоколад Чарлі
|
Під
час перевірки завдання схему дублюємо на дошці, все що не написано в зошиті
можна дописати.
Добрий, фіолетовий як чорниця, щирий, любить рідних,
терплячий, мрійливий, неввічливий, нечема, співчутливий, справедливий,
допитливий
8. Самостійна
робота. Учні заповнюють карточки «Анкета героя». Бажаючі
зачитують свої відповіді.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
6. Характеристика
головного героя за (використовуючи прийом «ланцюжок»)
Чарлі Бакет —бідний
хлопчик, якому раз на рік — на його день народження —
дарувалиєдинийдарунок — маленький шоколадний батончик
7. Робота над
усвідомленням характеристики Чарлі Бакета.
Рольова гра
«Інтерв’ю з Чарлі». Один із учнів в ролі Чарлі відповідає на
запитання, які йому ставлять учні- журналісти. ( Група учнів – дослідників
запитання готували заздалегідь)
ІV. Підсумок уроку
1.
Продовж речення:
1) - Мрія дає людині можливість…
2) Хто з героїв твору вас зацікавив…
3) Чому твір називається Чарлі і шоколадна фабрика.
Запропонуйте свій варіант назви
2.
Заключне слово вчителя.
- Підходить до
завершення наша подорож по сторінках чудової повісті «Чарлі і шоколадна
фабрика» Я переконана, що ви зрозуміли,
як важливо бути ввічливими, нести усім любов та доброту, піклуватися про
стареньких, шанувати батьків. І нехай цей твір стане вам у пригоді, коли
ви будете робити вибір у житті.
V. Домашнє завдання
Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика, дати
відповідь на запитання «Чим відрізняється фільм від казки Р. Дала
Підготуватися
до переказу казки від імені одного із персонажів.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
5 клас
Урок №58. Дата
______________
Тема. Р. Дал «Чарлі і
шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя
Мета:
навчальна: вчити учнів бачити багатство
внутрішнього світу героя повісті Чарлі Бакета;
розвивальна: розвивати вміння учнів
характеризувати персонажів з використанням цитатного матеріалу; розвивати
вміння та навички порівняння образів твору;
виховна: сприяти вихованню доброти, щирості засобами художньої
літератури; виховувати гарний смак.
Обладнання: текст повісті, роздатковий матеріал (анкета
головного героя).
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань).
План
І. Організаційний момент.
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це
зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити…
Любов Забашта
І. Організаційний момент.
1. Повідомлення
теми і мети уроку
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
1.
Повідомлення
про історію створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика»
Робота
над книгою велася в1961-1962 рр.. Дал став придумувати казки
для своїх дітей( їх було5) . «Звичайно, я розповідав їм різні історії щовечора
згадує письменник.
- Деякі з них булижахливі. Але раз чи два діти
говорили: «А можна дізнатися продовження історії,
яку ти розповідав останній раз?» Так я почав писати
«Джеймса». Це так сподобалосямені, що, не зупиняючись, я перейшов прямо до
«Чарлі».
За
словами автора, основою казки послужили його особисті дитячі враження.
Під час навчання в школі-інтернаті «Рептоне» він і інші хлопчики отримували цікаві подарунки.
«Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну
коробку, - пише Даль в автобіографічній повісті «Хлопчик». – Хочете вірте,
хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної
фабрики «Кедбері». «…Коли я роздумував над сюжетом моєї другої книги
для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та
шоколадки-новинки всередині них і почав писати книгу підназвою «Чарлі і
шоколадна фабрика».
В
1971 році на екрани вийшов фільм «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», знятий режисером
Мелом Стюартом. Але фільм не сподобався самому автору, бо багато уваги приділялося Вонці,
хоча Дал говорив, що книга про Чарлі. Вдруге книга екранізована в
2005 році режиссером Тімом Бертоном, з Джонні Деппом у ролі Вонки.
Крім кіноверсій існує ряд мюзиклів, інсценізацій та
аудіокниг. А також сюжети твору використовуються у мультсеріалах, іграх, атракціонах.
Слово вчителя
− Друзі, сьогодні ми з вами поговоримо про головного
героя повісті – Чарлі Бакета, про
його чесноти, та спробуємо прослідкувати
на прикладі нашого героя, як вчинки
людей впливають на їх життя.
2. Бесіда з учнями
- Чи замислювалися ви над тим, чому щастя часто асоціюють з
шоколадом?
- Як ви думаєте, для дорослих солодощі теж є щасливими
моментами життя?
- Чи всі наші дії можна назвати моральними вчинками?
Чому?
- А яким власним вчинком ви пишаєтесь?
З.Перевірка
домашнього завдання
( здійснюється в ході уроку)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Осмислення
літературних термінів
- Дайте визначення поняття «головний герой».
Головний герой – особа, яка
перебуває в центрі уваги письменника, навколо нього розгортається сюжет, він
найбільше охарактеризований. (визначення учні записують до робочого зошита)
А кого ж ми називаємо другорядними героями?
Другорядні герої – діють поряд з
головним, доповнюють своїми вчинками розвиток сюжету, відіграють важливу роль у
глибшому розкритті характеру головного героя.
2. Літературна гра «Упізнай
героя»
( Вчитель зачитує уривок із повісті, діти повинні
вказати,про кого йдеться)
1. «Хатинка аж ніяк не була розрахована на
стількох людей і жилося їм там страшенно незручно. Мала вона всього дві
кімнатки. Узимку по підлозі цілісіньку ніч віяли крижані протяги» (будинок де
живе Чарлі)
2.
« «Річкові береги поросли мальовничими деревами й кущами – плакучими вербами,
вільхами та високими купами рододендронів з рожевими, червоними й бузковими
квітами» (шоколадний цех)
3. «Усі старенькі мали за дев’яносто років. Були вони зморщені, мов сухі сливи, й худі, мов кістяки» (мова йде про дідусів та бабусь Чарлі)
4. «Але він виробляє не тільки шоколадні цукерки. Де там!
Він має про запас деякі просто фантастичні винаходи…» (Віллі Вонка)
5. «Він міг відчути запах шоколаду єдиний раз на рік, на
свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші, і коли наставав
знаменний день, ( йому) з самісінького ранку дарували невеличку шоколадну
плиточку» (Чарлі Бакет)
6. «На знімку був дев’ятирічний хлопець, такий тілистий,
ніби його надули велетенською помпою. З усього його тіла випиналися здоровенні
обвислі складки жиру, а лице нагадувало потворну грудку тіста з маленькими
смородинками очей, що зажерливо поглядали на світ» (Августус Глуп)
7. « А знаменитість стояла у кріслі у вітальні, шалено
махаючи рукою з Золотим квитком, наче зупиняла таксі. Щось усім говорила дуже
швидко і дуже голосно, та нелегко було зрозуміти її слова, бо водночас вона так
само шалено жувала жуйку» (Віолета
Борегард)
8. «Дев’ятирічний хлопець сидів перед величезним
телевізором, не зводячи очей з екрана, й дивився фільм, у якому одна зграя
бандитів розстрілювала з автоматів іншу» (Майк
Тіві)
9. «Вона годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й
страшенно лементувала.» (Верука )
3.Бесіда.
- Хто із згаданих
нами персонажів є головним, а хто – другорядними? Доведіть свою думку.
- Як другорядні
персонажі повісті пов’язані з головним?
Що їх поєднує?
-
Коли ми знайомимося з Чарлі?
- В
якій родині живе хлопчик?
-
Яким було життя Чарлі в сімї?
-
Чи була у серці маленького хлопчика поселилася заздрість до інших дітей, яким
жилося краще ніж йому. Як ви думаєте чому? Свою відповідь вмотивуйте
-
Понад усе на світі Чарлі любив шоколад. В яких саме випадках ми це бачимо?
-
Чи нарікав хлопчик на те, що після звільнення батька з роботи він голодував?
Про які риси характеру це говорить?
4.Стратегія «Займи позицію» (так чи ні)
Чарлі знаходить банкноту і купляє собі
шоколад за 10 центів. Як ви вважаєте чи мав він моральне право в той час коли
родина голодувала, купити шоколадку? Відповідь аргументуйте
5. Робота з текстом твору
-
Як сприйняла родина звістку про Золотий квиток?
-
З ким іде хлопчик на фабрику? Чому саме з дідусем Джо?
-
Яке враження справив на Чарлі містер віллі Вонка?
-
Як поводився хлопчик на фабриці?
- Чарлі
Бакет стає спадкоємцем Вонка, що таке побачив шоколадник в цій дитині, що
вирішив йому довірити свою справу?
- Що спільного між
Чарлі та містером Віллі Вонка?
6. Літературний асоціативний диктант
Запишіть
у схему лише ті слова, які характеризують Чарлі Бакета
Шоколад Чарлі
|
Під
час перевірки завдання схему дублюємо на дошці, все що не написано в зошиті
можна дописати.
Добрий, фіолетовий як чорниця, щирий, любить рідних,
терплячий, мрійливий, неввічливий, нечема, співчутливий, справедливий,
допитливий
8. Самостійна
робота. Учні заповнюють карточки «Анкета героя». Бажаючі
зачитують свої відповіді.
Анкета героя
1. Ім’я героя :
2.
Місце проживання :
3. Матеріальні умови, в яких зростав :
4. Сімейний стан:
5.
Риси характеру:
6. Ставлення до дорослих:
7. Моє ставлення до героя:
|
6. Характеристика
головного героя за (використовуючи прийом «ланцюжок»)
Чарлі Бакет —бідний
хлопчик, якому раз на рік — на його день народження —
дарувалиєдинийдарунок — маленький шоколадний батончик
7. Робота над
усвідомленням характеристики Чарлі Бакета.
Рольова гра
«Інтерв’ю з Чарлі». Один із учнів в ролі Чарлі відповідає на
запитання, які йому ставлять учні- журналісти. ( Група учнів – дослідників
запитання готували заздалегідь)
ІV. Підсумок уроку
1.
Продовж речення:
1) - Мрія дає людині можливість…
2) Хто з героїв твору вас зацікавив…
3) Чому твір називається Чарлі і шоколадна фабрика.
Запропонуйте свій варіант назви
2.
Заключне слово вчителя.
- Підходить до
завершення наша подорож по сторінках чудової повісті «Чарлі і шоколадна
фабрика» Я переконана, що ви зрозуміли,
як важливо бути ввічливими, нести усім любов та доброту, піклуватися про
стареньких, шанувати батьків. І нехай цей твір стане вам у пригоді, коли
ви будете робити вибір у житті.
V. Домашнє завдання
Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика, дати
відповідь на запитання «Чим відрізняється фільм від казки Р. Дала
Підготуватися
до переказу казки від імені одного із персонажів.
Комментарии
Отправить комментарий